akjasgunnel

Alla inlägg under augusti 2013

Av akjasgunnel - 25 augusti 2013 22:35

Utanför Norrköping finns en trafikplats som heter Klinga, o där körde jag förbi idag med Klinga och Neska i bilen, kändes litet märkligt. Folk har påpekat att Klinga är ett litet udda hundnamn, och då tycker jag också att Klinga är ett ett udda namn på en trafikplats.  lustigt sammanträffande i alla fall!

på hemväg nu, , sover över i Sala,  har bra TV bild o kollar på en brittisk deckare, gillar verkligen brittiska filmer och serier, hnar ju varit i London minst tio gånger (hittills).... Till helgen väntar en kräftfest med syrrorna o deras familjer och även en mentaltest som ska dömas, och på söndag kväll startar valpkursen som jag ska vara med o leda, G ringde, glad på rösten, jo då HFF vann igen med 0-1 nere i Hudiksvall. 

Av akjasgunnel - 22 augusti 2013 22:44

det blev besök i Värnamo idag, 17 mil enkel resa, fin 110 väg mestadels, hämtade småflickorna på förskolan, fick varmt mottagande som vanligt, 5 åringen hoppade upp i famnen och klängde sig fast som en liten apunge, och den lilla höll sig fast runt vänstra benet en lång stund, sen gick vi hem hand i hand och pladdrandes hela vägen, så härligt !

är åter i husvagnen, nya gäster har kommit dom sitter och skrattar i sitt förtält o deras hundar skäller när någon rör sig utanför deras hundkärra. Det är mindre härligt !

I Värnamo tappade jag mobilen på ett varuhus, när jag provade en tröja, men det märkte jag inte förrän en timme senare. fick åka tillbaka med katastrofkänslor och börja söka efter den i kassan och på deras kundtoa. Till slut hittade jag den under en varuhylla , där jag provat tröjan. Det var befriande ! Har ju valt en liten mobil för att kunna ha i fickan, men tror jag köper en större nästa gång, så kanske den inte behöver glida ur en ficka i alla fall.

Av akjasgunnel - 18 augusti 2013 22:01

så nöjd med neskas o mina två tävlingar den här helgen, det kändes bra både i Eskilstuna och i Falun, och det är roligt att hålla på med Neska, för hon gör det hon kan. Men hon är trött i kväll efter två hela tävlingsdagar, och det får hon vara. Vi bor på en liten fin camping i Salaområdet, och ikväll är det endast två gäster här. En stor flott husbil och så vi . Jag står nära ett skogsområde med fina raststigar, så det är enkelt att gå med hundarna, MEN det kryllar av fästingar här. Usch ! Har sprayat både mig själv och hundarna imorse, och plockade sen två små krypande på Neskas ben och en på mina byxben, gillar jag inte. Men sprayen är bra, för fästingarna verkar inte bita sig fast utan dom kryper bara omkring, jag har duschat extra noga för att slippa bli biten, sedan vi varit i skogsområdena både i går och idag.  Ikväll har regnet vräkt ner efter ett åskväder, det riktigt sköljde över fönsterrutan, men nu är det lugnt så vi kan ta sista rastrundan.
imorgon kväll ska det bli besök på travbanan Mantorp, där en rikstravhäst som några deläger ska starta , det blir spännande, på tisdag ev middag på restaurang med goda vänner, o på torsdag drar jag till Värnamo och hälsar på dottern med familj, den här veckan kommer att gå fort känner jag på mig.

Av akjasgunnel - 12 augusti 2013 14:16

tänk vad folk är väderintresserade på sommaren, var och varannan pratar om den varma sommaren och det värsta regnvädret. Vi har haft värsta regnskurarna idag, riktigt tjusigt att titta genom fönstret på regnet som stod som "spön i backen", och det vara faktiskt så det såg ut, regnet föll så hårt o häftigt att regnet bildade lodräta streck rakt ner från himlen och till marken, fantastiskt !

Men just nu skiner solen igen och temperaturen stiger direkt upp från ca 14 grader till 18 på termometern och sommaren känns tillbaka igen.  G har just varit en sväng till postlådan, det fanns ingen post idag, det är ofta så på måndagarna, men överhuvudtaget har vi mycket mindre post, det mesta går ju via nätet både hälsningar och räkningar. Ikväll är det instruktörsmöte på hundklubben inför höstens kurser. Har åtagit mig en valpkurs och en mentalkurs II, det får räcka. Idag blir våra Tvalpar 5 månader, så i eftermiddag ska jag ringa runt till deras ägare o höra hur dom har det med sina Akjas valpar. Tror att det är bra med dom. på bilden är valparna bara 3 mån3 veckor.

 

Av akjasgunnel - 4 augusti 2013 17:52

just ätit middag, vi är inte så hungriga i värmen så det blev micrade matrester och flera glas vatten. Delade på vår första "altan-tomat", och den var en aning syrlig men smakande oerhört mycket tomat jämfört med dom tomater vi köper. Det blir många fler som det ser ut på tomatplantan.  I morse fick vi med gemensamma insatser befria en liten talgoxe, som snurrat in sig i ett nät som satt runt en talgbit, hängandes under balkongen som kvarleva från våren fågelmatande. Den lille hängde upp och ner och flaxade hjälplöst när jag såg honom, men med hjälp av en liten sax kunde vi klippa lös honom och han fick flaxa iväg till närmsta träd, och vi hoppas verkligen han klarar sig bra. Talgbiten slängdes i soptunnan.

Vi har haft rekordvarmt idag, +26 och trots det har jag tränat  hela högre programmet med Neska, som skötte sig bra, särskilt nöjd var jag med hennes kryp och uppletande. spåret gick också fint, det var ett väldigt soligt o varmt spår på mossiga höjder, 2,5 timme gammalt, så vi blev svettiga bägge två.

Ovido - Quiz & Flashcards