akjasgunnel

Alla inlägg den 26 mars 2014

Av akjasgunnel - 26 mars 2014 08:55

Det är en lugn stund på morgonen sedan våra vuxna hundar varit ute och rastat och fått sin mat, och dom små valparna fått sin tallrk med valpmaten, som fortfarande består av rå köttfärs mosad med majsvälling, serverad ljummen. I morse valde dom hellre mattallriken än att dia Neska, så maten är viktig för dom. Men så fort dom har slickat i sig alltihop så vill dom dia henne och sen ska världen utforskas. Dom klättrar med stor möda och små pip in och ur Biabäddarna som har en dm hög kant och den är svår för dom att forcera. Nu går dom mycket stadigare och kan  till och med göra små hopp mot varandra för att utmana till lek. Igår tog jag bort turistsängen ur valprummet, så nu får dom sova själva med Neska.Det har gått bara bra förstås. Det är ju vi som är lite överdrivet noga med att ha uppsikt över dom små. Ca 10 min efter frukost och aktivitet så sover dom igen, tätt ihop som vanligt.
Klorna är klippta för andra gången, det gör jag när dom är sovande och avslappnade, annars hinner jag inte och jag använder förstås en liten sax. Det är också dags för avmaskning, även om vi inte sett till någon mask hos våra hundar på åratal så avmaskar vi alla, när vi har valpar en gång om år. Vi blandar medlet i valparnas mat så slinker det ner.

  








Ovido - Quiz & Flashcards