akjasgunnel

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av akjasgunnel - 11 februari 2012 19:29

just det, förpackningen (tetrapack) till min favorityoghurt är lurig. När literförpackningen verkar tom och jag skakar den så känns det som om det finns mer litet krämig yoghurt kvar i den, så jag tog en sax och klippte sönder den.

Det fanns mycket yoghurt kvar i botten och på insidorna på förpackningen. Kände mig riktigt lurad, när ca 1-2 dl av de 10 dl, jag hade köpt inte gick att tömma ur förpackningen. Har klippt sönder förpackningarna ytterligare nån gång och det var samma resultat, det fanns mycket god yoghurt kvar inuti förpackningen. Kan undra om det är ett försäljningsknep att sälja 10 dl och konsumenten får ur 8-9 dl ur förpackningen, nää så kan det väl inte vara?


Ungefär  som att hundfoderfabrikanter tillverkar rasfoder. Som schäferägare så får man reklam om att köpa "schäferfoder", sen har samma fabrikant också "retrieverfoder" som ska vara till golden och labradorer . Kan  det vara en tillfällighet att man valt att tillverka hundmat till de tre största hundraserna i Sverige, dvs det finns också flest konsumenter , dvs ägare att sälja fodren till.

Dom gjorde inte ett särskilt "pudelfoder", (liten ras) eller holländsk herdehundsfoder (få hundar). Nej jag tror att dom valde hundraser utifrån SKK:s registreringsstatistik och utifrån att man vill sälja så mycket foder som möjligt. Ganska självklart eftersom foderfabrikanter vill tjäna pengar och inte tjäna hundägare. Nog om detta.


Har registrerat in en firma med namnet Cronas Coaching, så nu behöver jag bara invänta uppdrag. Det är tänkt att kunna bli Psykologkonsulting och coaching för både människor och hundar. Några småjobb är på gång, så vi får väl se vad det kan bli.    




Ovido - Quiz & Flashcards