akjasgunnel

Alla inlägg den 8 april 2012

Av akjasgunnel - 8 april 2012 19:02

påskalamm, påskkyckling, påskgodis, nej vi har inte ätit lamm ,men det blev kycklingfile i dag och det var påskägg igår med godis, så påsken är inledd enligt traditionerna.

imorgon väntar ett besök på stormarknad, inte min favoritsysselsättning, men jag är ju chaufför så jag får hänga på. Hundarna har i alla fall fått jobba i uppletande idag, och dom var jätteduktiga  Barnbarnet och jag vallade ruta och la ut/gömde föremålen, och sen körde vi Neska, som plockade alla målmedvetet, (ville inte gärna lämna bollen till mig, hmm) så var det Klingas tur, och hon var så pigg så hon fick ett glädjeskov och slängde föremålet i luften och kastade sig på backen och rullade runt, sen grep hon förmålet igen och kom i galopp tillbaka med det, hon fixade alla föremål hon också, och snabbt gick det.  Sen var det Orex och han brukade springa som en galning  och köra hela rutan innan han började leta, det gjorde han hela hösten, men idag var det ett vuxnare beteende på honom, ut som ett jehu, men tvärnit när han fick doft av föremålet i näsan och han rusade tillbaka till  mig han också. Tre skick tre föremål på alla  hundarna  idag var dom riktigt duktiga.

Ovido - Quiz & Flashcards