akjasgunnel

Alla inlägg den 9 april 2014

Av akjasgunnel - 9 april 2014 19:28

husse är och coachar fotbollsträningen och sen ska han på styrelsemöte , så jag gör som jag vill hela kvällen   

Valparna sover i bredvid mig i valprummet tätt tillsammans. Dom har varit på dagens andra promenad, nu hasade /hoppade dom själva utför alla höga trappstegen ner på marken, och sen "skenar" dom iväg upp till lekplatsen, där dom rullade omkring med Neska. Sen gick vi ut på snötäcket i skuggan, där åt dom lite kallsnö, o så gick vi vidare efter raststigen, över småbroarna, utför branta backen, traskade genom blöta leran, över stora diket utan att trilla ner i bäcken,  och sen full fart mot trappan igen. När vi kom in härjade dom i köket o datarummet med sopen, diverse plastförpackningar som skramlar och drog Klinga i svansen. Dom verkar bli duktiga att slita o dra o ruska. Det gillar vi för det blir hundar som är lätta att belöna med litet ruskande i leksakerna

Klinga o Neska har varit med mig på förmiddan i sökgruppen, Klinga fick göra uppletande och Neska både uppletande och sökslag. Hon var riktigt pigg idag. Verkar inte särskilt sliten av att sköta och dia sina valpar. Orex har fått vara ute med mig och lekt hitta bollen leken, en enklare variant på uppletande, som han tycker är enormt kul. Han sover på köksgolvet och tikarna ligger bakom min stol o sover. Så nu är det lugnt i huset, jag ser på trav V86 tävlingar och dricker ljummet kaffe. Det har varit härligt att vara ute idag, en hyfsad vårdag, men nu ska det bli minus 10 grader i natt, så jag får lägga nylonjackan över penseerna ute på broräcket.

Ovido - Quiz & Flashcards