akjasgunnel

Alla inlägg den 1 november 2011

Av akjasgunnel - 1 november 2011 15:24

varit i Luleå o jobbat en dag, lång bilresa men med ljudböcker i bagaget och en kaffemugg ibland från OK/Q8 så går det bra att göra långa bilresor. Den lilla tjocka var med som reskompis igen, hon är så hotellvan numera och charmar alla med sina lugna hälsningsceremonier. Men när P-s kattunge var i farten och sprang då var hon inte lugn minsann, jag trodde nästan det skulle bli skrapmärken i parketten. jaga är kul !

är förkyld, haft en febersväng med frys och svettattacker och värk i kroppen, men det går väl över. Påminde G om att vi kanske skulle vaccinera oss mot influensa nu när vi är "äldre", men det fick inget gehör.

I Luleå fanns det inga fina höstfärger kvar, alla löv hade ramlat av och det var bara gråbruna kala spretiga träd.Ändå var det jättefint väder och ingen frost, trots att min Kia var rustad med vinterdäck. Tänk den drog 0,47 liter diesel på hemresan med vinterdäcken på och nu har jag fått en Trisslott också som tack för att jag svarat på en enkät. Ska snart skrapa och se om jag vinner något, men troligen inte, jag köper aldrig lotter annat än som julklappar nån gång, jo jag kan köpa lotter hos Cancerlotteriet för den goda sakens skull.

Har lagt in annonser på några hemsidor om våra väntade valpar, vill ju som vanligt försöka få tag i trevliga människor som vill träna och tävla med sin brukshund. Några valpar är tingade, men vi får nog flera än så.  

kul att vara liten valp och leka med en grästuva i munnen!


Ovido - Quiz & Flashcards