akjasgunnel

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av akjasgunnel - 21 juli 2012 18:46

våra småflickor, barnbarnen har varit hos oss en vecka, och deras närvaro ger ju många små stunder av lycka. Den yngsta är 1,5 år och vid ett tillfälle såg hon när jag gick iväg med Klinga o Neska för att rasta dom. När jag av en tillfällighet vände mig om fick jag syn på henne tultandes efter mig. Hon ville följa med. Det fick hon förstås och vi vandrade sakta efter vägen medan hundarna lekte o brottades som vanligt. Så fick hon syn på vita klöverblommor i gräset och så plockade hon blommorna på barns vis. Ett rejält tag om blomman och ett ryck, i hälften av rycken följde skaftet med, i de övriga blev det bara lilla blomman. Jag fick samtliga att ta med hem. Kände mig både rik och lycklig av den lilla stunden med henne.

En annan stund av lycka var en dag på havsbadet, när solen värmde och sanden var ljuvligt varm att gå barfota i. Småflickorna lekte oavbrutet o grävde i sanden i vattenbrynet, föräldrarna vadade runt i vattnet omkring barnen  och det var full harmoni i hela familjen. Jag iakttog och kände mig så glad.

Ovido - Quiz & Flashcards