akjasgunnel

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av akjasgunnel - 26 augusti 2012 22:29

hunnit med mycket på denna resa söderut.inledde på Skara sommarland med käraste Paula med småbarnen , fortsatte på Axvall IF;s lilla camping tillsammans med hundvänner i husvagnar, och jag har tränat dagligen med neska. Sen avslutades veckan med bruks SM, och det var ett stort arrangemang. Verkade bra det mesta, men över hälften av hundarna i rapportgrenen klarade inte alla sträckorna, så det blev det ganska mycket "surr" om. onödiga svårigheter på sista förlängningen tyckte många, eftersom den var lagd i ett fritidsområde och det rörde sig joggare i terrängen, enligt rykten.

Brukshundsporten minskar stadigt, men årets SM gav ett motsatt intryck. Parkeringen på Axvalla travbana var fylld liksom de kringliggande fälten, så det såg ut att vara väldigt aktivt intresse från väldigt mångas sida. Köerna till fikaställen och toaletter var långa och det var hundar överallt.


nu väntar nåt helt annat på mig, nämligen en valpkurs som jag ska hålla i tillsammans med en till ledare. Det är inte min favoritsysselsättning men jag tänkte fortsätta vara bussig mot Härnösands BHK och köra kurser åt klubben ett tag till. Det är ju så klubben får in pengar till underhåll och förbättringar av klubbstuga o område.


Ovido - Quiz & Flashcards