akjasgunnel

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av akjasgunnel - 24 mars 2012 17:00

vi var sju tappra + en hund som tolkade bakom skotervesslan upp till andersborg idag. Som vanligt skötte sig Neska så bra. tyvärr klev hon ner utanför vesslespåret och sjönk ner djupt i snön,när hon väjde för en pinne, jag fick släppa henne lös, så hon sprang nästan hela 3 km lös bredvid mig eller Karin i full fart. Vädret var acceptabelt, blåsigt o litet snö,men vi såg solen hela vägen till Malmslättsstugan och då var det lördagsmys....... sol, vitt, fint, högt,vackert !

på återvägen blåste det upp till ett riktigt busväder och jag försökte dra upp blixtlåset på jackan ända upp till hakan för att skydda mig mot snöstormen. Det lyckades jag inte så bra med, utan jag drog fast läppen i blixtloppet, så det blev en blå tjock bula på underläppen. Så det kan gå !

Vi fick bakhala skidor , jobbigt uppför, men utför fjället i snösörjan gick det väldigt fort. nu väntar en fiskgryta !

Ovido - Quiz & Flashcards