akjasgunnel

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av akjasgunnel - 31 mars 2012 21:17

en sticka har satt sig i mitt ringfinger, en liten ynka sticka, som känns mer och mer. jag måste söka reda på en nål och skrapa fram den, så infektionen går över, men som vanligt väntar jag och tror att den ska åka ut av sig själv. Det gör den ju säkert också men det kommer att ta dagar och den kommer ständigt att göra sig påmind. Beslut: jag petar ut den nu !

Bortsett från stickan, så har vi det bra, neskis ligger på sin bädd, TV:n står på, en grynig kanal 4 erbjuds här i Nora, och vi är bägge mätta o belåtna. Lördagens sena middag avslutades med att en självutsedd historieberättare drog  "dåliga" historier, om kvinnors sexliv och utseende, och om sex med djur, varpå en av de kvinnliga domarna klev upp och sa att det var dålig stil att dra såna förnedrande historier, och hon hade helt rätt i det men det blev en kollektiv olustig stämning runt borden. Den stämningen lättades upp när orkestern började spela, men då drog jag och tog i stället ut Neska på en kvällspromenad. Det har varit en bra dag med justa diskussioner och vi har varit mycket samspelta i bedömningarna. Känns bra !

Ovido - Quiz & Flashcards