akjasgunnel

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av akjasgunnel - 1 maj 2012 21:15

sista tiden har jag ägnat många dagar till hunderiet, dels har vi städat inne i klubbstugan och kastat mycket gammalt i pärmar mm, dels har vi tränat deltagarna i vår tjänstehundskurs ganska intensivt eftersom det drar ihop sig till slutprov. På lördagen dömde jag räddningshundarnas delprov 2, och på söndag var det mentalkonferens och idag 1 maj har jag inte gått i demotåget, vilket jag gjort vissa år, utan vi har varit ute vid havet och spårat och tränat vindmarkeringar med både blivande tjänstehundar och färdiga ekipage och sen avslutade jag med att delta i en IPO spårkurs från kl 15. Mina hundkompisar Neska o Klinga ligger här  bredvid min stol och sover, nöjda med dagen,

Husets husse har åkt mellan fotbollsträningar och extra årsmöte i HFF, men vi har hunnit träffats både i morse och till middan. så blir det ibland.

Har förresten fått en förtjänstmedalj i silver för insatser på tjänstehundssidan under årens lopp, det var trevligt !

I övrigt har våren tagit över från vintern även i Älandsbro,  så idag tog G undan snölassen som stått lutad mot björken utanför trappan, vi får ta fram den i nov igen, troligen.

Ovido - Quiz & Flashcards