akjasgunnel

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av akjasgunnel - 21 maj 2012 21:24

det har varit stiltje länge på akjas travhästar, men idag kvalade Akjas Funnyline i Umeå på bra sätt, så inom några veckor blir det nog en debut för henne som tävlingshäst. Det känns roligt!

arrangerade lägre klass patrull igår och det gick bra, även om detär slitsamt för vi var väldigt få som arrangerade det hela. Det är en trend i många hundklubbar att det är svårt att få ihop folk när det ska göras arrangemang. kanske är det följder av den nuvarande politiken att alla ska ordna för sig själv och inte vara solidarisk med andra människor, dvs varje hundägare vill göra det som gynnar henne/ honom själv, och vill ha full service åt sig själv . tjaa inte vet jag.

Däremot vet jag att jag åter blivit tillfrågad om att döma SM för tjänstehundar, och det slumpade sig att både FM gruppen och Räddningsgruppen hade planerat att använda mig som domare nere i Vårgårda 14-16 sept.

Jag tackade ja till FM SM, och när frågan från Räddningsgruppen kom några dagar senare så  var jag redan inbokad. kändes lite speciellt. Det blir trevligt att åka till Vårgårda och Tånga hed, eftersom SM körs samtidigt för både FM hundar och räddningshundar.


Ovido - Quiz & Flashcards