akjasgunnel

Alla inlägg den 26 maj 2013

Av akjasgunnel - 26 maj 2013 18:23

åkte till en god vän i fredags för att grilla, ta en öl, o surra, Neska fick följa med, hon är lätt att ha med sig, vänlig mot alla, hälsar på dom som vill hälsa på henne, leker med alla som vill leka med henne, o vilar bredvid mig när vi sitter o surrar halva natten. På lördag hade vi bokat bord på en  marknad och min kompis hade samlat ihop mängder med grejer att sälja, medan jag hade två mindre kartonger. Jag ljuger inte om jag säger att hon hade 30 stora papperskassar med grejer. Neska fick ligga bakom vårt bord, o det passerade hundar och folk hela dagen. några handlade, någon ville även klappa hunden. Efter marknaden for vi till systerdotterns födelsedagskalas, fika med tårta, och där fick Neska springa minst 20 varv på ängen med M:s småtikar, en pappillonaktig 2 årstik och en dansk gårdshund på 13 mån. dom pep i högan sky när hon hälsade på dom, men sprang som bara den och jagade ömsom varandra och ömsom jagade dom Neska.

På slutet blev ena tiken modigare och lät Neska jaga sig och då gick det undan och roligt hade dom. Sen for vi hem glada o nöjda, och idag har det varit Elitlopp och plantering av sommarblommor i nya svarta fina blomlådor. Det blir snyggt om några veckor.

Ovido - Quiz & Flashcards